ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
Τέμπη: «Λες και έπεσε ατομική βόμβα» – Νέοι αποκαλυπτικοί διάλογοι με τους σταθμάρχες

Τέμπη: «Λες και έπεσε ατομική βόμβα» – Νέοι αποκαλυπτικοί διάλογοι με τους σταθμάρχες

Στο προσκήνιο έρχονται νέα ηχητικά αποσπάσματα από τις συνομιλίες των σταθμαρχών που είχαν υπηρεσία το μοιραίο βράδυ του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αποκαλύπτοντας μια εικόνα έλλειψης συντονισμού και σύγχυσης ως προς την κίνηση των αμαξοστοιχιών.

Τα ηχητικά καταγράφουν τη δυσκολία αναγνώρισης των τρένων που διέρχονταν από την περιοχή, με τους υπαλλήλους να αγνοούν κρίσιμες πληροφορίες για τα δρομολόγια, ακόμη και μετά τη σύγκρουση.

Αδυναμία εντοπισμού της ταυτότητας των αμαξοστοιχιών

Από τους διαλόγους προκύπτει ότι οι σταθμάρχες δεν γνώριζαν ποιο τρένο βρισκόταν στην περιοχή των Τεμπών τη στιγμή της σύγκρουσης. Λίγες μόλις ώρες μετά το δυστύχημα, και ενώ έβλεπαν τις πρώτες εικόνες στα δελτία ειδήσεων, φαινόταν να συνειδητοποιούν σιγά σιγά τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Σταθμάρχης: «Τι βλέπω εδώ, φορεία και σίδερα… Σαν να έχει σκάσει χειροβομβίδα
Σταθμάρχης: «Όχι, δεν είναι χειροβομβίδα… είναι σαν πυρηνική έκρηξη. Οι μηχανές είναι η μία πάνω στην άλλη. Μία από αυτές μοιάζει να έχει πεταχτεί στον αέρα.»

Προσπάθεια ανακατασκευής των δρομολογίων μέσα από μπερδεμένες καταγραφές

Οι υπάλληλοι προσπαθούσαν να αντιστοιχίσουν αριθμούς τρένων με τα συμβάντα, αλλά η καταγραφή φαίνεται ανεπαρκής ή πρόχειρη. Το σύστημα καταγραφής φαίνεται να ακολουθούσε παλαιότερες πρακτικές, ενώ συχνά δεν υπήρχε καμία ένδειξη για τη φύση της αμαξοστοιχίας.

Σταθμάρχης: «Το 93506 ποιο είναι;»
Σταθμάρχης: «Δεν ξέρω, δεν το έχω ξεκαθαρίσει ακόμα.»
Σταθμάρχης: «Ο Δημήτρης γράφει "Τ", συνήθως αυτό σημαίνει εμπορική αμαξοστοιχία χωρίς προσωπικό. Έτσι τα σημειώναμε παλιά.»

Η προσπάθεια αναζήτησης ευθυνών και τεκμηρίωσης των συμβάντων οδηγεί σε διαλόγους όπου η συμπλήρωση των εγγράφων μοιάζει να είναι η προτεραιότητα, ίσως για λόγους κάλυψης ευθυνών.

Σταθμάρχης: «Άνοιξες νέους πόρους; Τι ώρα έβαλες;»
Σταθμάρχης: «7:40.»
Σταθμάρχης: «Γράψε το 7:00.»

Κενά στις διαδικασίες – Έλλειψη πρωτοκόλλων σε κρίσιμες στιγμές

Από τις συνομιλίες προκύπτει ότι δεν υπήρξε άμεση και σαφής καταγραφή των κινήσεων των συρμών, ούτε συνεννόηση για τα δρομολόγια, γεγονός που συνέβαλε στη γενικευμένη σύγχυση. Το σιδηροδρομικό σύστημα, όπως αποτυπώνεται σε αυτούς τους διαλόγους, φαίνεται να λειτουργούσε με πλημμελείς εσωτερικές διαδικασίες και προσωπικές σημειώσεις, χωρίς κεντρική εποπτεία.

 

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Ελλάδα - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις