Η Κρήτη έδωσε το σύνθημα: Έρχεται απαγόρευση πώλησης καυσίμων σε μοτοσικλετιστές χωρίς κράνος
Μια τραγωδία που έγινε αφορμή για μια νέα αρχή
Η απώλεια του 16χρονου Γιάννη Χριστουλάκη σε τροχαίο δυστύχημα στην Κρήτη έγινε η αφορμή για τη δρομολόγηση μιας ριζικής αλλαγής στη νομοθεσία, που έχει στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Στα μαύρα η Κρήτη: Θρήνος για τον 16χρονη Γιάννη που έχασε τη ζωή του σε τροχαίο
Η τραγική αυτή ιστορία έφερε στο προσκήνιο την ανάγκη για αυστηρότερα μέτρα και ευαισθητοποίησε την τοπική κοινωνία και την πολιτεία.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, ανακοίνωσε την πρόθεσή του να καταθέσει τροπολογία που θα απαγορεύει την πώληση υγρών καυσίμων σε μοτοσυκλετιστές χωρίς κράνος. Η ρύθμιση αυτή θα συμπεριληφθεί στο νέο νομοσχέδιο για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση στη Βουλή μέσα στις επόμενες ημέρες.
Παράλληλα, προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα για τους πρατηριούχους που δεν θα συμμορφωθούν με τον νέο κανονισμό. Οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται από τη ΔΗΜΕΑ, σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες ελέγχου του Υπουργείου Ανάπτυξης και την Ελληνική Αστυνομία.
Η κυβέρνηση, με τη στήριξη του Υπουργείου Υγείας, ξεκίνησε την εκστρατεία «Όχι Βενζίνη, αν δεν φοράς Κράνος», με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για τη σημασία της χρήσης κράνους. Σε δηλώσεις του, ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, τόνισε: «Η μη χρήση κράνους είναι μια τραγική επιλογή που συχνά οδηγεί σε σοβαρά κρανιοεγκεφαλικά τραύματα. Είναι καθήκον μας να πείσουμε τους πολίτες για την αναγκαιότητα αυτής της προστασίας».
Η αλλαγή αυτή εμπνέεται από την Κρήτη, όπου, μετά τον θάνατο του Γιάννη Χριστουλάκη, ένας ιδιοκτήτης πρατηρίου στην Κίσσαμο πήρε την πρωτοβουλία να σταματήσει την πώληση καυσίμων σε αναβάτες χωρίς κράνος. Αυτή η πράξη βρήκε μεγάλη υποστήριξη και αποτέλεσε το έναυσμα για μια πανελλαδική προσπάθεια να αλλάξει η νοοτροπία γύρω από τη χρήση κράνους.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Υπουργός Υγείας:
- 9 στους 10 τραυματίες με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που φτάνουν στα νοσοκομεία δεν φορούσαν κράνος.
- Η χρήση κράνους μειώνει τον κίνδυνο θανάτου κατά 42% και τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού κατά 69%.
Η τροπολογία δεν περιορίζεται μόνο στην πρόληψη. Στόχος είναι να καθιερωθεί μια κουλτούρα ασφάλειας, όπου οι πολίτες θα θεωρούν αυτονόητη τη χρήση κράνους κάθε φορά που ανεβαίνουν σε μηχανή. Ο Υπουργός Ανάπτυξης υπογράμμισε τη σημασία της πρωτοβουλίας: «Πρόκειται για ένα μέτρο που σώζει ζωές. Η προστασία των πολιτών είναι η πρώτη μας προτεραιότητα».
Η νέα διάταξη αναμένεται να συζητηθεί εκτενώς στη Βουλή, ενώ οι πρώτοι έλεγχοι προβλέπεται να ξεκινήσουν άμεσα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.