Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ πέντε κατηγορίες influencers
Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ πέντε κατηγορίες influencers
Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ πέντε κατηγορίες influencers
Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ πέντε κατηγορίες influencers

Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ πέντε κατηγορίες influencers

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει πλέον στρέψει την προσοχή της στους influencers, καθώς πολλοί εξ αυτών διαφημίζουν προϊόντα, υπηρεσίες και καταστήματα, χωρίς όμως να δηλώνουν τα αντίστοιχα έσοδα στην εφορία.

Η δράση αυτή έρχεται να "φωτίσει" τα αδήλωτα εισοδήματα από τη δραστηριότητα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Έλεγχοι με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ertnews, η ΑΑΔΕ έχει δημιουργήσει μια ειδική ομάδα ελέγχου social media, γνωστή και ως "Ράμπο της Εφορίας", η οποία αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για την ανάλυση των λογαριασμών των influencers. Οι έλεγχοι δεν περιορίζονται στο παρόν, καθώς καλύπτουν και παλαιότερες αναρτήσεις, επιτρέποντας την αναδρομική έρευνα για πιθανά αδήλωτα έσοδα.

Η διαδικασία αυτή στοχεύει στον εντοπισμό ατόμων που δηλώνουν χαμηλά εισοδήματα, αλλά εμφανίζονται να ζουν με υπερπολυτελή τρόπο: ταξιδεύουν σε εξωτικούς προορισμούς, οδηγούν ακριβά αυτοκίνητα ή διαμένουν σε πολυτελή ξενοδοχεία.

Σωστοί επαγγελματίες vs παρανομούντες

Παράλληλα, υπάρχουν και influencers που λειτουργούν με διαφάνεια. Αυτοί διαθέτουν ανοιχτά βιβλία και εκδίδουν τιμολόγια που καταχωρούνται στην πλατφόρμα MyData. Ωστόσο, αρκετοί δεν τηρούν τις ίδιες πρακτικές, καθώς αποφεύγουν να δηλώσουν εισοδήματα, να εκδώσουν τιμολόγια ή να πληρώσουν φόρους.

Κατηγορίες και πιθανά έσοδα των influencers

Οι ειδικοί της αγοράς, με βάση την απήχηση που έχουν οι influencers, τους κατατάσσουν σε κατηγορίες, εκτιμώντας τα πιθανά κέρδη τους ανά ανάρτηση:

  • Nano Influencers: Με 1.000-10.000 ακόλουθους, κερδίζουν από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Micro Influencers: Με 10.000-50.000 ακόλουθους, αποκομίζουν 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Mid-Tier Influencers: Με 50.000-500.000 ακόλουθους, έχουν κέρδη 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Macro Influencers: Με 500.000-1.000.000 ακόλουθους, κερδίζουν 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Mega Influencers: Με πάνω από 1.000.000 ακόλουθους, τα έσοδά τους ξεπερνούν τα 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.

Προειδοποίηση από την ΑΑΔΕ

Η ΑΑΔΕ προειδοποιεί ότι οι έλεγχοι θα είναι εντατικοί και συστηματικοί, ώστε να διασφαλιστεί η φορολογική συμμόρφωση στον τομέα της ψηφιακής επιχειρηματικότητας.

 

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Ελλάδα - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις