Aπίστευτη καταγγελία: Καταναλωτής παρέλαβε λάθος προϊόν και η εταιρεία του ζητά να πληρώσει για να το επιστρέψει!
Aπίστευτη καταγγελία: Καταναλωτής παρέλαβε λάθος προϊόν και η εταιρεία του ζητά να πληρώσει για να το επιστρέψει!

Aπίστευτη καταγγελία: Καταναλωτής παρέλαβε λάθος προϊόν και η εταιρεία του ζητά να πληρώσει για να το επιστρέψει!

Με μία απρόσμενη εμπειρία βρέθηκε αντιμέτωπος ένας καταναλωτής, όταν προχώρησε στην αγορά ενός κρεβατιού, από γνωστή εταιρεία οικιακών ειδών, καθώς το προϊόν που παρέλαβε, όχι μόνο δεν ήταν αυτό που ο ίδιος είχε παραγγείλει, αλλά όταν επικοινώνησε και ζήτησε την επιστροφή του, ενημερώθηκε πως αυτό θα γίνει, μόνο εάν κρατηθεί ένα ποσοστό 6% των χρημάτων που ήδη κατέβαλε.

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλει ο συγκεκριμένος καταναλωτής στο enikos.gr, είχε παραγγείλει ένα κρεβάτι, αξίας περίπου 300 ευρώ, και όταν το παρέλαβε, αντιλήφθηκε πως είναι διαφορετικό από αυτό που επιθυμούσε, αφού το προσκέφαλο βρισκόταν στα δεξιά, και όχι στα αριστερά, όπως εκείνος ήθελε εξαρχής.

Άμεσα, επικοινώνησε τηλεφωνικά με την εν λόγω εταιρεία και ενημέρωσε για το λάθος που έχει συμβεί, με τους υπαλλήλους να ανοίγουν το δελτίο της παραγγελίας και να αντιλαμβάνονται πως όντως ο πελάτης τους δεν παρέλαβε το σωστό προϊόν. Στην συνέχεια, του ανέφεραν πως θα τον ενημερώσουν με σχετικό email για την επιστροφή του κρεβατιού, καθώς και των χρημάτων του.

Έπειτα από λίγη ώρα, σύμφωνα με την καταγγελία, ο καταναλωτής δέχθηκε email από την εταιρεία που είχε πραγματοποιήσει την παραγγελία του, και αντί να ολοκληρωθεί άμεσα η διαδικασία της επιστροφής του κρεβατιού και των χρημάτων του, του ζητήθηκε αρχικά να το ξεμοντάρει από την πλευρά του, στην συνέχεια να το συσκευάσει με συγκεκριμένο τρόπο, καθώς και να το φωτογραφήσει και να στείλει τις εν λόγω εικόνες από το συσκευασμένο προϊόν. Όμως δεν έφταναν όλα αυτά.

Αυτό που προκάλεσε εντύπωση στον καταναλωτή, είναι πως η εταιρεία στο email που του έστειλε, αναφέρει πως «ο πελάτης πληρώνει 6% από την αξία του προϊόντος ή το ελάχιστο 10 ευρώ – τα έξοδα επιστροφής πληρώνονται την ημέρα της επιστροφής». Δηλαδή, όχι μόνο πρέπει να προχωρήσει σε όλες τις παραπάνω ενέργειες, αλλά πρέπει και να πληρώσει για να επιστρέψει το κρεβάτι, παρόλο που η εταιρεία ήταν υπεύθυνη για το λάθος που σημειώθηκε.

Δείτε το email της εταιρείας

«Γεια σας! Η επιστροφή έχει απαραίτητες διαδικασίες που πρέπει να τηρήσουμε :

– Ξεμοντάρισμα από την πλευρά σας

– Συσκευασία (Το προϊόν που επιστρέφετε πρέπει να έχει την αρχική του συσκευασία η να είναι συσκευασμένο με 2 τύπους συσκευασίας – χαρτόνι και νάιλον.)

– Φωτογραφίες από συσκευασμένο προϊόν

Για την επιστροφή χρημάτων θα χρειαστούμε :

– ένα τραπεζικό λογαριασμό IBAN

– ονοματεπώνυμο δικαιούχο

– επωνυμία τράπεζας

Παρακαλούμε να μας στείλετε φωτογραφίες από το συσκευασμένο προϊόν. Ο πελάτης πληρώνει 6% από την αξία του προϊόντος ή το ελάχιστο 10 ευρώ – τα έξοδα επιστροφής πληρώνονται την ημέρα της επιστροφής. Παραμένουμε διαθέσιμοι για οποιαδήποτε διευκρίνηση».

«Δεχόμαστε πολλές τέτοιες καταγγελίες» λέει ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Καταναλωτή

Το enikos.gr μετά την καταγγελία του αναγνώστη επικοινώνησε με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου & Καταναλωτή κ. Σωτήρη Αναγνωστόπουλο.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος δηλώνει ότι: «Το ποσό που ζητά η εταιρεία για την αξία του προϊόντος δεν συνηθίζεται. Δεχόμαστε πολλές τέτοιες καταγγελίες από τους καταναλωτές και αρκετές απ’ αυτές είναι βάσιμες».

Ακόμα, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν καταγγελία στο kataggelies.mindev.gov.gr, τον ιστότοπο της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή), αλλά και να επικοινωνήσουν με το Συνήγορο του Καταναλωτή, που μπορεί να βοηθήσει στην διευθέτηση του προβλήματος.

Παράνομο το ποσοστό σύμφωνα με την Αντιπρόεδρο της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.

Επιπλέον, σε επικοινωνία μας με την Αντιπρόεδρο της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., η κα Παναγιώτα Καλαποθαράκου τόνισε πως: «Το ποσοστό που ζητά η εταιρεία από τον πελάτη δεν υφίσταται, είναι παράνομο. Από την στιγμή που το λάθος είναι της εταιρείας, ο καταναλωτής δεν πρέπει να πληρώσει ούτε τα έξοδα της επιστροφής».

Αξίζει να σημειωθεί πως η κα. Καλαποθαράκου σημειώνει ότι ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα της υπαναχώρησης εντός δεκατεσσάρων ημερών από την στιγμή που αποκτά το προϊόν και αφού ο έμπορος δώσει στον πελάτη υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης.

Σε περίπτωση όμως που ο καταναλωτής δεν έχει ενημερωθεί από τον έμπορο για το δικαίωμα υπαναχώρησης, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο μπορεί να καταγγείλει την σύμβαση και να ζητήσει να επιστρέψει το προϊόν είναι δώδεκα μήνες επιπλέον.

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Ελλάδα - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις