«Οι εργαζόμενοι και ο λαός του Ηρακλείου δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού»
«Οι εργαζόμενοι και ο λαός του Ηρακλείου δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού»

«Οι εργαζόμενοι και ο λαός του Ηρακλείου δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού»

Το ΚΚΕ, σε ανακοίνωσή του, καταγγέλλει την ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Ηρακλείου, η οποία, όπως αναφέρεται, οριστικοποιείται με την παράδοσή του στον Όμιλο Grimaldi.

Ιστορική στιγμή: Άλλαξε χέρια το λιμάνι Ηρακλείου!

Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με το ΚΚΕ, εντάσσεται στη στρατηγική απελευθέρωσης των μεταφορών που προωθεί η ΕΕ και το κεφάλαιο, την οποία υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις της τελευταίας 20ετίας.

Το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού δεν θα ωφελήσει τους εργαζόμενους και τον λαό του Ηρακλείου, αλλά θα επιφέρει αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και του κόστους μεταφοράς, θα επιδεινώσει τις εργασιακές σχέσεις και θα πλήξει τους αλιείς που δεν περιλαμβάνονται στο σχεδιαζόμενο "master plan". Αντίθετα, το σχέδιο προβλέπει επενδύσεις στον τουρισμό και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αγνοώντας τις ανάγκες του λαού.

Το ΚΚΕ τονίζει ότι οι ανάγκες για σύγχρονες θαλάσσιες μεταφορές μπορούν να ικανοποιηθούν μόνο με την κοινωνικοποίηση των υποδομών και των μέσων παραγωγής, υπό την εξουσία της εργατικής τάξης, για την ευημερία της κοινωνίας.

Η ανακοίνωση: «Έρχονται σήμερα στο Ηράκλειο οι υπουργοί της κυβέρνησης της ΝΔ να πανηγυρίσουν για το ξεπούλημα της λαϊκής περιουσίας στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, καθώς σήμερα οριστικοποιείται η παράδοση του Λιμένα Ηρακλείου στον Όμιλο Grimaldi. Η ιδιωτικοποίηση αυτή εντάσσεται στην στρατηγική της απελευθέρωσης των μεταφορών και αποτελεί κατεύθυνση της ΕΕ και του κεφαλαίου την οποία υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις την τελευταία 20ετία.

Οι εργαζόμενοι και ο λαός του Ηρακλείου δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Αντίθετα, όπως φάνηκε και σε άλλες περιπτώσεις, θα φέρει νέα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, στο κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και αγροτικών προϊόντων, θα ενισχύσει το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων στο λιμάνι και τον οικονομικό στραγγαλισμό των αλιέων που δεν «χωράνε» στο master plan που ετοιμάζουν.

Αντίθετα το master plan αυτό θα είναι ανοιχτό σε επενδύσεις για την περαιτέρω ενίσχυση της κρουαζιέρας και του βιομηχανικού τουρισμού, μακριά από τα συμφέροντα εργαζομένων και επαγγελματιών στον τουρισμό και το εμπόριο, αλλά και τη προώθηση των ΑΠΕ την ίδια στιγμή που ο λαός του Ηρακλείου θα συνεχίσει να ζει στην ενεργειακή φτώχεια.

Σήμερα μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες για σύγχρονες θαλάσσιες μεταφορές που να διασφαλίζουν γρήγορη, ασφαλή και φθηνή μετακίνηση του λαού και των εμπορευμάτων, σταθερή δουλειά με προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων του κλάδου, ισόρροπη παρέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον.

Προϋπόθεση για να γίνουν όλα αυτά είναι να πάρει η εργατική τάξη στα χέρια της την εξουσία, να κοινωνικοποιηθούν τα εργοστάσια, οι υποδομές, η γη, τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής. Μόνο τότε το λιμάνι του Ηρακλείου και οι υπόλοιπες υποδομές θα μπορούν να σχεδιάζονται, να λειτουργούν, να επεκτείνονται με κριτήριο την ευημερία της κοινωνίας».

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις