Η πεζοδρόμηση της Σοχώρας και η απουσία ενεργούς κανονιστικής απόφασης - Ποιες νέες ενέργειες θα γίνουν
Η πεζοδρόμηση της Σοχώρας και η απουσία ενεργούς κανονιστικής απόφασης - Ποιες νέες ενέργειες θα γίνουν

Η πεζοδρόμηση της Σοχώρας και η απουσία ενεργούς κανονιστικής απόφασης – Ποιες νέες ενέργειες θα γίνουν

Το θέμα: «Η απαγόρευση κυκλοφορίας στο ανατολικό τμήμα της πλατείας Σοχώρας, πεζοδρόμηση της βάσει της 24/2020 Κανονιστικής Απόφασης της Επιτροπή Ποιότητας Ζωής Δήμου Ρεθύμνης» που έθεσε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δ.Σ. Ρεθύμνου κ. Ρένα Κουτσαλεδάκη συζητήθηκε χθες στην συνεδρίαση λογοδοσίας του Δ.Σ. Ρεθύμνου και απάντησαν ο Δήμαρχος κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης και ο Αντιδήμαρχος κ. Στέλιος Ξεζωνάκης.

Η κα Κουτσαλεδάκη αναφέρθηκε σε κανονιστική απόφαση που δεν έχει εφαρμοστεί λέγοντας πως στους δικαιούχους έχει διανεμηθεί τηλεχειριστήριο για την ράμπα που έχει τοποθετηθεί. «Μέχρι και σήμερα για τρίτη χρονιά, ενώ έχει δεσμευτεί η δημοτική αρχή για πεζοδρόμηση, δεν έχει πραγματοποιηθεί αυτή η κανονιστική», είπε η κα Κουτσαλεδάκη, θυμίζοντας ότι έχει γίνει και η προμήθεια των συστημάτων.

Στην διάρκεια της συζήτησης, ωστόσο, αποδείχθηκε πως τελικά δεν υπάρχει εγκεκριμένη κανονιστική απόφαση.

Στην τοποθέτηση του ο Δήμαρχος τόνισε, τόνισε, ότι δεν υπάρχει ισχύουσα κανονιστική απόφαση για απαγόρευση της κυκλοφορίας και πεζοδρόμηση στο ανατολικό τμήμα της πλατείας Σοχώρας. Όπως εξήγησε, υπήρξε σχετική απόφαση από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής το 2020 που προωθήθηκε αρμοδίως στις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, που όμως, ποτέ δεν προχώρησε στις αντίστοιχες αποφάσεις κύρωσης της και δεν την προώθησε για δημοσίευση σε ΦΕΚ, ως είχε αρμοδιότητα.

Ο κ. Δήμαρχος επεξήγησε, πως ειδικά οι κανονιστικές αποφάσεις για ρυθμίσεις κυκλοφοριακών θεμάτων, ο νόμος είναι ρητός ως προς την δημοσίευση της σχετικής απόφασης σε ΦΕΚ.

Ως εκ τούτου, δεν υφίσταται Κανονιστική Απόφαση απαγόρευσης της κυκλοφορίας στο ανατολικό τμήμα της πλατείας Σοχώρας και πεζοδρόμηση της.

Επιπλέον, εξήγησε ότι το θέμα αυτό θα έρθει εκ νέου στο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε μετά από διάλογο με τους κατοίκους που δεν είναι απολύτως σύμφωνοι με αυτή την προοπτική, ώστε μετά από διαβούλευση να προωθηθεί στα αρμόδια όργανα του Δήμου και να ληφθούν αποφάσεις περί κανονιστικής απόφασης.

Ο Δήμαρχος κάλεσε όλες τις παρατάξεις να συνεργαστούν, να εξετάσουν την απόφαση που είχε ληφθεί από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής το 2020, να προβούν σε βελτιωτικές παρεμβάσεις και να εξεταστούν όλα τα ενδεχόμενα ώστε νόμιμα και σωστά να προχωρήσει το όλο θέμα.

Ακολούθως ο Αντιδήμαρχος, αρμόδιος για τα κυκλοφοριακά θέματα κ. Στέλιος Ξεζωνάκης ενημέρωσε το σώμα για το χρονικό της συγκεκριμένης υπόθεσης που έχει ως ακολούθως:

Με την 24/2020 Απόφαση της Ε.Π.Ζ. προτάθηκε κυκλοφοριακή ρύθμιση στην περιοχή της πλατείας Ηρώων Πολυτεχνείου ως εξής:

«1) Χωροθετεί μία θέση φορτοεκφόρτωση επί της πλατείας Ηρώων Πολυτεχνείου, στην νότια πλευρά αυτής, 5 μέτρα δυτικά της εξόδου της οδού Πρεβελάκη, έμπροσθεν του παλαιού περιπτέρου που βρισκόταν εκεί. Όλα τα οχήματα φορτοεκφόρτωσης θα προσεγγίζουν την πλατεία από την οδό Πρεβελάκη (όπως γίνεται σήμερα) θα στρίβουν αριστερά και θα εξυπηρετούν τα καταστήματα μέσω της άνω θέσης, που θα έχει μήκος 10 μέτρων.

2) Χωροθετεί 2 ζώνες για αποκλειστική στάθμευση μηχανών, μία στην νότια πλευρά της πλατείας, σε συνέχεια της άνω θέσης φορτοεκφόρτωσης και μία στην οδό Μελισσινού στο ύψος της Πλατείας, σε υφιστάμενη εσοχή στάθμευσης.

3) Απαγορεύει την κυκλοφορία στο ανατολικό τμήμα της πλατείας, μπροστά από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η ρύθμιση θα γίνει με την εγκατάσταση αυτόματου συστήματος (βυθιζόμενης μπάρας) πλησίον της συμβολής της πλατείας με την οδό Κορωναίου, στο ύψος του Καφέ Αστέρας. Τα οχήματα θα πηγαίνουν στην οδό Κεφαλογιάννη μέσω της οδού Λουκάκη, στην νότια πλευρά της πλατείας. Η είσοδος της Παλιάς Πόλης από την οδό Κορωναίου θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά όπως λειτουργεί σήμερα. Εξαίρεση στην ρύθμιση θα αποτελούν τα οχήματα της ΕΛ.ΑΣ. και των περιοίκων που έχουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με είσοδο – έξοδο από την Πλατεία, που θα επιτρέπεται να έχουν διέλευση από την Πλατεία.

4) Μετατρέπει σε διπλής κατεύθυνσης τη μικρού μήκους ανώνυμη δημοτική οδός που ενώνει την Μελισσινού με την πλατεία, δίδοντας πρόσβασης στα οχήματα της ΕΛ.ΑΣ. να εισέρχονται και από εκεί προς τον χώρο των Υπηρεσιών της Αστυνομικής Διεύθυνσης, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η διέλευση από την πλατεία. Στην ανατολική πλευρά του άνω δρόμου θα δημιουργηθεί χώρος αποκλειστικής στάθμευσης μηχανών (καταργείται η 19/2023 Κανονιστική περί απαγόρευση στάσης και στάθμευσης) ενώ στην δυτική πλευρά θα συνεχίσει να υπάρχει η προσωρινή στάση υπηρεσιακών οχημάτων της Αστυνομίας, όπως και σήμερα.»

Η Απόφαση της Ε.Π.Ζ. στάλθηκε για έγκριση στην Αποκεντρωμένη Δ/νση Κρήτης, Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου (Α.Π. εγγράφου 23838/27-9-2020), αφού προηγήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες (τοιχοκόλληση, δημοσίευση στον τύπο κλπ).

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση έκτοτε δεν απάντησε στην παραπάνω αίτηση.

Η δημοτική αρχή εγκατέστησε τον προβλεπόμενο εξοπλισμό αναμένοντας την απάντηση.

Σ’ αυτό το διάστημα υπήρξαν αντιδράσεις από κατοίκους της οδού Μελισσηνού και από ιδιοκτήτη παρακείμενου ξενοδοχείου για την απαγόρευση κυκλοφορίας στο ανατολικό τμήμα της πλατείας.

Η Α. Δ. Ρεθύμνου επίσης είχε κάποιες ενστάσεις όσον αφορά τις θέσεις στάθμευσης των δίκυκλων και τις θέσεις φορτοεκφόρτωσης.

Τέθηκε επίσης από την Α. Δ. το θέμα του ωραρίου λειτουργίας της ρύθμισης.

Οι συζητήσεις με την Α.Δ. έχουν ολοκληρωθεί και θα ενσωματωθούν στην καινούργια ρύθμιση που θα κατατεθεί άμεσα.

 

 

goodnet.gr

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις