Το ΚΤΕΛ απαντάει για τα περιστατικά λεκτικής βίας από εργαζόμενους της εταιρίας σε βάρος των πελατών
Το ΚΤΕΛ απαντάει για τα περιστατικά λεκτικής βίας από εργαζόμενους της εταιρίας σε βάρος των πελατών

Το ΚΤΕΛ απαντάει για τα περιστατικά λεκτικής βίας από εργαζόμενους της εταιρίας σε βάρος των πελατών

Με αφορμή τις δημόσιες αναφορές του τελευταίου 24ωρου περί λεκτικής βίας που ασκήθηκε από Ελεγκτή του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου σε βάρος 23χρονης εγκύου φοιτήτριας, η Εταιρία μας διευκρινίζει τα παρακάτω:

Από την πρώτη στιγμή η Διοίκηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ενημερώθηκε από τον ίδιο τον Ελεγκτή για το περιστατικό που διαδραματίστηκε στις 9 Νοεμβρίου 2023 μέσα στο αστικό λεωφορείο. Η Διοίκηση, ως όφειλε, έδωσε εντολή για άμεση διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες συνέβη το περιστατικό. Από τα στοιχεία της έρευνας και από καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων ουδέποτε προέκυψε λεκτική βία σε βάρος της 23χρονης από τον Ελεγκτή.

Αντιθέτως, ο Ελεγκτής της Εταιρίας μας -στο πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων του- προσέγγισε την νεαρή επιβάτιδα με ευγενικό τρόπο και της ζήτησε να του επιδείξει το φοιτητικό της πάσο, βάσει του οποίου είχε πληρώσει μισό εισιτήριο. Η νεαρή γυναίκα, όπως παραδέχτηκε, δεν το έφερε μαζί της παρά είχε σχετική φωτογραφία στο κινητό της τηλέφωνο, η οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, αφού δεν αποδεικνύει την γνησιότητα του επίσημου εγγράφου που όφειλε να έχει μαζί της.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να γίνει σαφές ότι οι χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς πέρα από δικαιώματα, έχουν και εκείνοι σειρά υποχρεώσεων. Μία από αυτές είναι να φέρουν πάντα μαζί τους τα απαραίτητα έγγραφα βάσει των οποίων δικαιούνται έκπτωσης στην τιμή του εισιτηρίου. Μία δεύτερη εξίσου βασική υποχρέωση των επιβατών είναι να  έχουν πάντα μαζί τους το εισιτήριο τους όταν επιβιβάζονται στα λεωφορεία και να μην περιμένουν να το προμηθευτούν από τον οδηγό. Μία ακόμα υποχρέωση των επιβατών που δεν έχουν εξασφαλίσει έγκαιρα εισιτήριο, είναι να προσέρχονται τουλάχιστον 30 λεπτά νωρίτερα στον σταθμό του ΚΤΕΛ προκειμένου να αγοράσουν το εισιτήριο τους και να εξυπηρετηθούν με μεγαλύτερη άνεση.

Επιχειρήματα του τύπου «έχω σε φωτογραφία το πάσο μου» ή «δεν πρόλαβα να αγοράσω εισιτήριο και κόψτε μου εσείς» ή «τώρα ήρθα και τώρα θέλω να ταξιδέψω με το λεωφορείο που φεύγει σε ένα λεπτό», μόνο ως κακόγουστα αστεία μπορεί να τα εκλάβει κανείς, αφού σε καμία περίπτωση δεν γίνονται αποδεκτά.

Σε ότι αφορά δε στους εργαζόμενους της Εταιρίας μας, που βάλλονται ανελέητα τελευταία από απειροελάχιστο αριθμό επιβατών, που την μια επικαλείται λεκτική βία και την άλλη απότομη και αγενή συμπεριφορά, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε πως και εκείνοι, πέρα από υποχρεώσεις (τις οποίες γνωρίζουν καλά), έχουν και δικαιώματα, όπως κάθε εργαζόμενος άλλωστε.

Σπεύδουμε να σημειώσουμε ότι σε περιπτώσεις που εργαζόμενοι μας υποπέσουν σε αξιοσημείωτα αδικήματα, ακολουθείται το γράμμα του Νόμου, όπως προβλέπεται από τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου.

Όμως, δεν μπορεί κανένας επιβάτης -ανεξαρτήτως ηλικίας, κοινωνικού και μορφωτικού επιπέδου ή ιδιαίτερης κατάστασης- να προσβάλλει, να εξυβρίζει, να απειλεί, να διασύρει δημόσια και γενικά να κινείται επιθετικά εναντίον των αυτών των ανθρώπων που εκείνη την ώρα μοχθούν για το μεροκάματο! Τέτοιου είδους συμπεριφορές είναι καταδικαστέες και μη αποδεκτές από την Διοίκηση της Εταιρίας μας.

Τέλος, η Διοίκηση της «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε.» εκφράζει και δημόσια την συμπαράστασή της στον Σύνδεσμο Υπαλλήλων Οδηγών και Βοηθών Αυτοκινήτων «Άγιος Χριστόφορος», η διοίκηση του οποίου της απέστειλε σχετική ανακοίνωση διαμαρτυρίας. Το ΚΤΕΛ δεσμεύεται ότι θα παραμείνει συμπαραστάτης του και ότι θα διαφυλάξει ως «κόρη οφθαλμού» τα δικαιώματα κάθε εργαζόμενου.

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις
ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ 300×185