Στα δικαστήρια καταλήγει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ (vid)
Στα δικαστήρια καταλήγει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ (vid)

Στα δικαστήρια καταλήγει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ (vid)

Πολλά και μεγάλα προβλήματα έχουν εμφανιστεί σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ με αποτέλεσμα οι εξεταζόμενοι να θέλουν να εξετάζουν την προσφυγή στη δικαιοσύνη

Μπορεί ο νέος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ να άργησε πέντε χρόνια, όμως ήρθε γεμάτος λάθη και τραγελαφικά προβλήματα. Ο λόγος για τον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 4 Μαρτίου και στον οποίο συμμετείχαν γύρω στους 77.000 υποψηφίους.

Συνέπεια τούτου, είναι εκατοντάδες υποψήφιοι να αρχίσουν να στέλνουν εξώδικα στον οργανισμό και αμέσως μετά να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να κηρύξουν άμεσα τον διαγωνισμό άκυρο.

Καθυστέρηση, ανοχή στα κινητά, λάθος εκτύπωση θεμάτων μερικά από τα τραγικά προβλήματα

Στο φως της δημοσιότητας έχουν έρθει πολλές καταγγελίες για το αδιάβλητο των εξετάσεων. Από τους 77.000 υποψηφίους, οι 1.200 σκοπεύουν να κινηθούν δικαστικά. Μάλιστα, μία εκ των υποψηφίων ανέφερε πως «Ο χρόνος έναρξης ήταν 9 το πρωί, αλλά σε πολλά εξεταστικά κέντρα ξεκίνησαν στις 10.00, 10.30, 10.40»

«Σε πολλά εξεταστικά κέντρα υπήρχε ανοχή στα κινητά, ενώ οι οδηγίες του ΑΣΕΠ λένε ότι τα κινητά πρέπει να είναι στο πάτωμα. Τους επέτρεπαν να έχουν τα κινητά ανοιχτά μέχρι να έρθουν τα θέματα. Οπότε καταλαβαίνετε κάποιος μπήκε στις 09.00 βγήκε στις 10.00 και διέδωσε τα θέματα. Σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα, επειδή δεν υπήρχε ρολόι άφησαν τους εξεταζόμενους να έχουν τα κινητά τους πάνω στα θρανία τους και άπλα τους υποχρέωσαν να το έχουν flight mode», πρόσθεσε.

«Υπήρχε το κομμάτι του αριθμητικού συλλογισμού και σε πολλά εξεταστικά κέντρα δεν τυπώθηκαν σωστά τα θέματα. Αυτό το παραδέχθηκε και ο ΑΣΕΠ και έδωσαν 30 λεπτά έξτρα, αλλά στο δικό μας εξεταστικό κέντρο έδωσαν 5 λεπτά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όλα σωστά λόγω της… φωτοτυπίας

Ακόμη, ένα από τα πιο τραγελαφικά γεγονότα είναι ότι η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού ανακοίνωσε ότι στο μάθημα «Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας» όλες οι απαντήσεις θα θεωρηθούν σωστές!

Το γιατί ξεπερνά κάθε φαντασία. Αιτία αποτελεί η μη ευκρίνεια στη φωτοτύπιση της ερώτησης.  «Επισημαίνεται ότι για λόγους ίσης μεταχείρισης των υποψηφίων, για δεκαεπτά (17) ερωτήσεις του μαθήματος «Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας» (39, 47, 48, 51, 52, 53, 54, 58, 60, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 70 και 73), η Κ.Ε.Δ. αποφάσισε να θεωρηθεί ως ορθή οποιαδήποτε επιλογή, λόγω της απόκλισης που παρατηρήθηκε στην ευκρίνεια/φωτεινότητα σκιασμένων κρίσιμων τετραγώνων κατά τη φωτοτύπηση των ερωτηματολογίων σε φωτοαντιγραφικά μηχανήματα ορισμένων εξεταστικών κέντρων» αναφέρει χαρακτηριστικά η σχετική ανακοίνωση.

Διφορούμενες απαντήσεις

Πέρα όμως από λάθη στην διαδικασία, υπάρχουν και αρκετές καταγγελίες για τις απαντήσεις των θεμάτων που κλήθηκαν να γράψουν οι υποψήφιοι. Το λάθος βρισκόταν στο κομμάτι των δεξιοτήτων, καθώς οι απαντήσεις ήταν διφορούμενες.

Κι αυτό γιατί οι ερωτήσεις σχεδιάστηκαν για να βαθμολογηθούν ποσοστιαία με τη διαβαθμισμένη λογική – από τις τέσσερις απαντήσεις η μία είναι λάθος, άλλες δύο είναι λίγο πιο σωστές και η τέταρτη είναι η ορθότερη -, ωστόσο θα βαθμολογηθεί μόνο η σωστή απάντηση.

Σύμφωνα δε με τα «ΝΕΑ», το υπουργείο αναφέρει πως δεν φέρει ευθύνη για το διαγωνιστικό μέρος. «Το υπουργείο έφτιαξε το νομοθετικό πλαίσιο, πάνω στο οποίο έρχεται και πατάει ο διαγωνισμός». Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η ανακοίνωση που εξέδωσε προχθές το υπουργείο, στην οποία αναφέρεται πως δεν είναι δυνατόν «να εγκαλείται το υπουργείο για ανακοινώσεις της Κεντρικής Επιτροπής Διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και για επιλογές που κάνει αυτή σε σχέση με τον διαγωνισμό».

Τι απάντησε για όλα τα λάθη ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ

Εξηγήσεις για τα ζητήματα του πρόσφατου πανελληνίου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ έδωσε ο πρόεδρος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, Θάνος Παπαϊωάννου, παραδεχόμενος ότι ο «διαγωνισμός παρουσίασε ένα πρόβλημα». Όπως δήλωσε εξαρχής, «ο διαγωνισμός παρουσίασε ένα πρόβλημα ότι κάποια θέματα του μαθηματικού συλλογισμού που είχαν σχήματα δεν κατάφεραν να αναπαραχθούν σωστά στα φωτοτυπικά μηχανήματα κάποιων εξεταστικών κέντρων».

Μιλώντας για την επίμαχη ερώτηση εξήγησε ότι «δεν αποτυπώθηκε η σκίαση πάνω σε 17 επί συνόλου 100 ασκήσεων. Αυτό το συνειδητοποίησαν και τα ίδια τα εξεταστικά κέντρα, που είχαν το πρόβλημα, αρκετά μετά την έναρξη του διαγωνισμού. Μας ενημέρωσαν και δώσαμε οδηγίες να σκουρύνουν το φωτοτυπικό μηχάνημα για να βγει πιο καλά η φωτοτυπία. Σε αρκετά από τα σχολεία αποκαταστάθηκε το πρόβλημα, αλλά σε κάποια άλλα δεν αποκαταστάθηκε», εξήγησε.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαϊωνάννου το συγκεκριμένο ζήτημα δεν είχε διαφύγει της προσοχής του ΑΣΕΠ αντίθετα, είχαν γίνει δοκιμές σε ανάλογα σχήματα και είχαν τη διαβεβαίωση από το υπουργείο Παιδείας ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Ωστόσο η κατάσταση που αντιμετώπισαν ήταν διαφορετική. «Όταν μιλάς για 527 εξεταστικά κέντρα, με το καθένα να έχει 3 – 4 φωτοτυπικά μηχανήματα, τελικώς προέκυψε το πρόβλημα σε κάποια φωτοτυπικά μηχανήματα».

Και όπως παραδέχτηκε το πρόβλημα «εντοπίστηκε στο 10% των εξεταστικών κέντρων». Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν αυτό το πρόβλημα μπορεί να κρίνει το μέλλον κάποιου διαγωνιζόμενου ο κ. Παπαϊώάννου είπε σχετικά: «Η αρχή της ίσης μεταχείρισης επιβάλλει να μη σταθεί κανείς στους αριθμούς, αλλά να δώσεις λύση για όλους».

Το χρονολόγιο των διαγωνισμών

2012: Πρόβλεψη για συμμετοχή του ΑΣΕΠ στο σύστημα κινητικότητας, μεταφοράς και διαθεσιμότητας του προσωπικού της δημόσιας διοίκησης (άρθρο πρώτο, παρ. Ζ, ν. 4093/2012)

2013: Ανάθεση στο ΑΣΕΠ της εποπτείας τήρησης των διαδικασιών επιλογής πρόσληψης ωφελούμενων ανέργων σε Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα που καταρτίζονται από τον ΟΑΕΔ (υποπαρ. ΙΔ1 παρ. ΙΔ άρθρο πρώτο ν. 4152/2013)

2014: Καθιέρωση της δυνατότητας κάλυψης θέσεων τακτικού προσωπικού των υπηρεσιών και των νομικών προσώπων του Δημοσίου από πίνακες επιλαχόντων προηγούμενου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, χωρίς νέα προκήρυξη με βάση προϋποθέσεις που προβλέπονται στο νόμο (ν. 4210/2013, άρθρο 8)

2016: Σύσταση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Μητρώου Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο τηρείται από το ΑΣΕΠ και στο οποίο εντάσσονται υποψήφιοι για την κάλυψη διοικητικών θέσεων αυξημένης ευθύνης (άρθρο 1, ν.4369/2016)

2017: Συγκρότηση πενταμελούς Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης με Πρόεδρο ένα Σύμβουλο του ΑΣΕΠ για την επιλογή του Γενικού Διευθυντή της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας (ν. 4452/2017, άρθρο 4, παρ.3)

2018: Καθορισμός του μέσου όρου έκτακτου προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και μίσθωσης έργου (έτους 2018) που απασχολείται στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Πηγή in.gr
Εκπαίδευση - Τελευταία Νέα
ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ 300×185