Τέμπη: Ποια δικογραφία μελετά ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου
Στο «μικροσκόπιο» του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου μπαίνει η δικογραφία σιδηροδρομικού δυστυχήματος το 2017.
Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός με έγγραφο του προς την Εισαγγελία της Θεσσαλονίκης ζητά να του σταλεί η δικογραφία που είχε σχηματιστεί για τον εκτροχιασμό τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το 2017.
Σκοπός είναι η επανεξέταση της δικογραφίας προκειμένου να ερευνηθεί το ενδεχόμενο ανάσυρσης της δικογραφίας, για την οποία η δικαιοσύνη έχει ήδη εκφέρει την κρίση της αθωώνοντας τον μηχανοδηγό του τρένου.
Υπενθυμίζεται, ότι το 2017 το τρένο είχε εκτροχιαστεί, υπήρξαν τέσσερις νεκροί ανάμεσα τους και ο ένας μηχανοδηγός του τρένου, ενώ ο δεύτερος μηχανοδηγός οδηγήθηκε σε δίκη αλλά αθωώθηκε.
Ωστόσο, δημοσιεύματα αναφέρουν ότι και σε αυτή την υπόθεση είχαν γίνει καταγγελίες για ευθύνες σχετικά με την κατάσταση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, οι οποίες δεν διερευνήθηκαν.
Υπό αυτό το πρίσμα ενδέχεται να «ανοίξει» ξανά η έρευνα και να εξεταστεί το εάν έχουν τελεστεί κακουργηματικού χαρακτήρα πράξεις, καθώς πιθανά πλημμελήματα έχουν παραγράφονται μετά την πενταετία.
Σημειώνεται, ότι ο επικεφαλής της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου ζήτησε να ερευνηθεί και το πως διέρρευσε το πλήρες κείμενο της απολογίας του σταθμάρχη σε μέσο ενημέρωσης.
Την ίδια στιγμή, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι δικαστικές έρευνες στη Λάρισα, αφού η ανακρίτρια της υπόθεσης ήδη εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στην περιοχή και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ.
Ταυτόχρονα, αναμένει τις πραγματογνωμοσύνες που ήδη διενεργούνται για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται να συνεδριάσει η Ολομέλεια Εφετών για να εξεταστεί η ανάθεση της υπόθεσης σε εφέτες ανακριτές.
Παράλληλη έρευνα
Στο «στόχαστρο» της οικονομικής Εισαγγελίας βρίσκονται και τρεις συμβάσεις έργων που δεν υλοποιήθηκαν. Ήδη, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης ανέθεσε τις έρευνες σε τρεις εισαγγελείς.
Πρόκειται για τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου και τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου, η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717/2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.
Μάλιστα, η έρευνα της συγκεκριμένης εισαγγελέως για τη σύμβαση 717 οδήγησε σε αρχειοθέτηση των καταγγελιών που αφορούσαν σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων. Ομως από τις έρευνες που έκανε και η Αρχή Διαφάνειας, το πόρισμα της οποίας διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, δεν προέκυψε ότι το δημόσιο υπέστη ζημιά και έτσι η υπόθεση μπήκε στο αρχείο το 2021.
Όμως, το 2022 έπειτα από την ανάδειξη νέων στοιχείων, η υπόθεση ανασύρθηκε και βρίσκεται στα χέρια του Ευρωπαίου Εισαγγελέα που εξετάζει τη διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων.
Οι συμβάσεις που ερευνά η Οικονομική Εισαγγελία:
1.Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος.
2.Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές -Τιθορέα.
3.Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Τιθορέα- Δομοκός.
4.Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς- Αθήνα.