Τέμπη: «Έχω ενημερώσει τους πάντες από το 2014» – Το έγγραφο κόλαφος πρώην στελέχους της ΕΡΓΟΣΕ (vids)
Πολλά ερωτήματα μετά από ένα τόσο τραγικό δυστύχημα δημιουργούνται για το τι οδήγησε στην τραγωδία αυτή – Ήξεραν από το 2014 ότι θα υπάρξει δυστύχημα – Τι αποκαλύπτει στο Newsbomb.gr o πρώην πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, Χρήστος Κατσιούλης – Τι στο έγγραφο της παραίτησής του τον Απρίλιο του 2022.
«Εάν λειτουργούσε η σηματοδότηση δεν θα είχαμε το δυστύχημα σήμερα», υπογράμμισε στο Newsbomb.gr για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, Χρήστος Κατσιούλης, ο οποίος τον περασμένο Απρίλιο είχε αναδείξει λεπτομερώς τα προβλήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ίδιο: «Αν λειτουργούσε το σύστημα σηματοδότησης – τα φανάρια με απλά λόγια – και το ETCS (το σύστημα που επεμβαίνει στα φρένα αν κάτι πάει λάθος) δεν θα ζούσαμε αυτή την τραγωδία. Τα συστήματα αυτά έχουν αγοραστεί και τοποθετηθεί από το 2000 και για διάφορους λόγους δεν λειτουργούν».
Η επιστολή παραίτησης του Χρήστου Κατσιούλη στην ΕΡΓΟΣΕ στις 27 Απριλίου του 2022:
Τα σημεία με τα οποία διαφωνεί και καταγγέλλει
- Τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου υλοποίησης του ETCS στα τμήματα Αχαρνές – Οινόη, Δομοκός — Λάρισα και Λάρισα — Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων.
- Τη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης στους Σ. Σ.Τανάγρα, Ελεώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίαρτο, Αλαλκομενές, Λιβαδειά, Δαύλεια και την αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης, διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής
- Την κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός — Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή ακόμα επιφέρει στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής
- Τη μη τήρηση του συμβατικού αντικειμένου της σύμβασης 717 στο τμήμα Οινόη — Τιθορέα με την κατάργηση της συμβατικά προβλεπόμενης τμηματοποίησης της γραμμής και την αντικατάσταση των συμβατικά προβλεπόμενων κυκλώματων γραμμής με μετρητές αξόνων, διότι με την υλοποίηση του ETCS θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200Κm/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής’ με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων.
- Τις δεσμεύσεις προς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ως προς την αποπεράτωση του ETCS τον Οκτώβριο του 2022, δεδομένου ότι η παράταση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης (Σ.717) λήγει το Μάιο του 2022, χωρίς να έχει σημειωθεί πρόοδος στην εξέλιξή της.