Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων
Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

Η Ελλάδα έγινε απόψε το επίκεντρο της παγκόσμιας αυτοκίνησης με την επίσημη -διαδικτυακή- παρουσίαση, από τη Spyros Panopoulos Automotive, του εκθαμβωτικού Chaos των 3.000 ίππων, ενός ακόμη supercar με κυψέλες υδρογόνου και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης.

Η SP Automotive ιδρύθηκε το 2019 με το όραμα του Σπύρου Πανόπουλου να δημιουργήσει «το ταχύτερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου. Ένα αριστούργημα τεχνολογικής καινοτομίας κατασκευασμένο με το πιο πρωτότυπο τρόπο». Αξίζει να γνωρίζετε ότι η εταιρεία παρέχει ειδικά εξαρτήματα στις McLaren και Lamborghini, μεταξύ άλλων, και εξελίσσει τεχνολογίες για ταχύπλοα.

Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

Μετά από 4 χρόνια σκληρής δουλειάς, απόψε ήρθε η στιγμή της μεγάλης παγκόσμιας πρεμιέρας του Chaos, του πρώτου «Ultracar» του πλανήτη, που αποδίδει μέχρι και 3.000 ίππους, σημειώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 1,8 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 500 km/h. Αυτό το κάνει ταχύτερο ακόμα και από τη Bugatti Chiron και το ηλεκτρικό hypercar Rimac Nevera.

Ο Σπύρος Πανόπουλος έχει ήδη εκφράσει τη φιλοδοξία να πετύχει, μέχρι το 2023, το ρεκόρ τελικής ταχύτητας αυτοκινήτου παραγωγής (ξεπερνώντας τα 455,3 km/h του SSC Tuatara), το ρεκόρ χρόνου στην επιτάχυνση 0-402 μέτρων (που κατέχει το ηλεκτρικό Rimac Nevera με 8,58 δευτ.) και να πάρει από τη Mercedes-AMG GT Black Series το ρεκόρ γύρου (6:43.616) της παλιάς πίστας του Νίρμπουργρινγκ.

Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

Ο Σπύρος Πανόπουλος εφάρμοσε όλη την τεχνογνωσία που απέκτησε από πολλαπλές καινοτομίες του στους αγώνες Drag Racing στην εξέλιξη της μονάδας ισχύος. Στη θηριώδη V10 μονάδα με διπλό υπερσυμπιεστή (twin turbo) σε δύο εκδόσεις, 2.000 και 3.000 ίππων, με όριο περιστροφής στις 11 και 12 χιλιάδες στροφές αντίστοιχα.

Το δεκακύλινδρο μοτέρ είναι κατασκευασμένο με αλουμίνιο (κυλινδροκεφαλή) και τιτάνιο (έμβολα και βαλβίδες), και είναι τοποθετημένο στο κέντρο. Ο υπερσυμπιεστής του έχει κεραμικά εξαρτήματα από ανθρακονήματα και τιτάνιο. Ενδεικτικό είναι ότι στον κινητήρα χρησιμοποιήθηκε ακόμα και βιρύλλιο, ένα εξωτικό υλικό που επιχείρησε η Mercedes να χρησιμοποιήσει στη F1 στο τέλος της δεκαετίας του 1990 – πριν απαγορευτεί από τη FIA για λόγους ελέγχου του κόστους.

Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

Με εξαιρετικά χαμηλό ύψος και μεγάλο πλάτος, το Chaos έχει ιδιαίτερα επιθετικά σχεδιαστικά στοιχεία, ρύγχος εμπνευσμένο από τη Formula 1, εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα, πολλαπλά αεροδυναμικά εξαρτήματα και μεγάλους αεραγωγούς για την ψύξη του δεκαλύινδρου κινητήρα. Είναι τετρακίνητο και έχει πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση και στις τέσσερις γωνίες, που αποτελείται από διπλά ψαλίδια – όπως τα κορυφαία αγωνιστικά αυτοκίνητα του πλανήτη.

Ένα -προφανώς «αλεξίσφαιρο», δεδομένης της τόσης ισχύος- αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη στέλνει τη δύναμη του κινητήρα στους τέσσερις τροχούς. Για την αντίθεση διαδικασία, το φρενάρισμα, το σύστημα πέδησης αποτελείται από τεράστια κεραμικά δισκόφρενα διάστασης 428 χιλ. εμπρός και 416 χιλ. στους πίσω τροχούς, με δαγκάνες μαγνησίου κατασκευασμένους με τρισδιάστατη εκτύπωση.

Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

Πέραν του τιτανίου, του αλουμινίου και των ανθρακονημάτων, που είναι εμφανή σε πολλαπλά μέρη του Chaos, το ελληνικό «Ultracar» αποτελείται και από άλλα εξωτικά και πολύ ακριβά υλικά: κέβλαρ, zylon (ένα ελαφρύ και ισχυρό πολυμερές, το οποίο κρατά χαμηλά το βάρος του αμαξώματος) και Inconel στο σύστημα εξάτμισης.

Το εσωτερικό του Chaos μόνο χαώδες δεν είναι: πρόκειται για ένα φουτουριστικό, προηγμένο διθέσιο κόκπιτ με τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας, πολλαπλά μέρη γυμνού ανθρακονήματος, και παραλληλόγραμμο τιμόνι με ενσωματωμένη οθόνη.

Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

Η SP Automotive ανακοίνωσε ότι τα αντίτυπα του Chaos που θα παράγει κάθε χρόνο δεν θα ξεπερνούν τα 20, και ότι συνολικά δεν θα ξεπεράσουν τα 100 – ώστε να διατηρηθεί η συλλεκτική του αξία. Η έκδοση των 2.000 ίπων θα κοστίζει 5,5 εκατομμύρια Ευρώ και η ισχυρότερη των 3.000 hp θα αγγίζει τα €12,4 εκατ., δεδομένου ότι για λόγους αντοχής πρέπει να έχει τα κεραμικά έμβολα. Καθώς έχουν υπάρξει ήδη οι πρώτες παραγγελίες, το πρώτο από τα αντίτυπα αυτά θα παραδοθεί στον ιδιοκτήτη του στις αρχές του 2022.

Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

Ο Σπύρος Πανόπουλος έχει δηλώσει δημοσίως τον δύσκολο, αλλά όχι ανέφικτο -μετά και από τις σημερινές ανακοινώσεις- στόχο να κρατήσει την παραγωγή των αυτοκινήτων στο ελληνικό έδαφος, κρατώντας στη χώρα μας ταλαντούχους σχεδιαστές και μηχανολόγους που έχουν σπουδάσει, και συνήθως παραμένουν για να εργαστούν, στο εξωτερικό.

Υποδεχτείτε το Chaos, το πρώτο ελληνικό Ultracar των 3.000 ίππων

Πηγή: sport24.gr

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Επιστήμη & Τεχνολογία - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις